کم کردن خواب به صورت استاندارد

کم کردن خواب به صورت استاندارد

sdd

کم کردن خواب به صورت استاندارد

کم کردن خواب به صورت استاندارد

کم کردن خواب به صورت استاندارد

داوطلبان کنکور از نظر خواب به دو دسته تقسیم می شوند ، عده ای از داوطلبان کنکوری به صورت ژنتیکی کم خواب هستند و خواب کمی دارند و عده ای از داوطلبان کنکور به صورت ژنتیکی خواب زیادی دارند . اگر داوطلب کنکوری خواب طبیعی خودش را داشته باشد مشکلی نیست ولی اگر این خواب طبیعی ساعاتش زیاد شود باعث می شود که داوطلب نتواند ان جور که باید و شاید مطالعه کند و ساعاتی را که برای مطالعه می باشد برای خواب هدر می دهد

 

یک خواب طبیعی بسته به وضعیت جسمی افراد بین شش تا نه ساعت می باشد . و ااگر خواب بیش تر از این شود در روند طبیعی مطالعه و زندگی فرد اختلال ایجاد می کند

 

لیست قیمت

 

ما می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم که چه کارهایی انجام دهیم که یک داوطلب به ساعات خواب طبیعی برسد

 

برای این که پرخوابی را کم کنیم لازم است که به عللی که باعث پرخوابی می شوند بپردازیم

کم شدن اکسیژن محیط

نبود اکسیژن کافی در محیط باعث می شود که بدن شما دچار پرخوابی شود ، از علائم نبود اکسیژن کافی در محیط این است که شما دائم خمیازه می کشید . البته بعضی وقت ها این خمیازه کشیدن ممکن است از خستگی زیاد باشد ولی به هرحال حواستان به اکسیژن محیط باشد

کم کردن خواب به صورت استاندارد

کم کردن خواب به صورت استاندارد
کم کردن خواب به صورت استاندارد

 

نداشتن خواب عمیق

بعضی از داوطلبان خواب عمیق ندارند . یعنی مدام از خواب بلند می شوند و دوباره  می خوابند . بلند شدن مداوم از خواب نشانه ی نداشتن خواب عمیق می باشد . اگر خواب عمیقی ندارید نزد پزشک بروید و برای ان چاره ای بیندیشید . معمولا نداشتن خواب عمیق حاصل استرس و اضطراب و نگرانی های بیرونی می باشد . در خودتان جستجو کنید و ببینید علت این نگرانی ها چیست

 

شاید افسرده باشید

یکی از نشانه های فرد افسرده این است که خوابش زیاد می شود . اگر همراه با پر خوابی غرق در افکار منفی هستید و یا به خودکشی فکر می کنید یا حتی با داشتن یک خواب مناسب هم احساس کسلی می کنید . اشتهایتان زیاد یا کم شده ، بی جهت گریه می کنید و……..حتما به یک مشاور روان شناس بالینی مراجعه کنید ، زیرا که شما مشکوک به داشتن افسردگی می باشید . اصلا نگران نباشید افسردگی به راحتی قابل درمان می باشد

 

کمبود ویتامین دی

یکی از مواردی که باعث پرخوابی می شود کمبود ویتامین دی می باشد . اگر پرخواب هستید و مشکوک به کمبود ویتامین دی هستید بهتر است نزد یک پزشک بروید و با ازمایش های خیلی ساده این موضوع را در جسم خود بررسی کنید

 

کم کردن خواب به صورت استاندارد

عادب به خوابیدن در بعداز ظهر

اگر عادت به این دارید که بعد از ظهر را بخوابید سعی کنید این عادت را از سرتان بیرون کنید . سعی کنید خودتا را عادت دهید که شب سر ساعت مشخصی بخوابید و صبح سرعات مشخصی بیدار شوید و دیگر هم نخوابید . خواب بعد از ظهر خود به خود هم باعث هدر رفت وقت شما می شود و هم باعث کسلی شما می شود .

 

هر دانش آموز چقدر به خواب نیاز دارد؟

 

با شکم پر نخوابید

یکی دیگر از علت های پرخوابی این است که شما با شکم پر می خوابید . اگر شما بلافاصله بعد از خوردن غذا به رختخواب می روید این کار باعث سنگین شدن خواب شما و پرخوابی شما خواهد شد

 

دمای اتاق

سعی کنید دمای اتاق در حال اعتدال باشد ، دمای زیاد ممکن است باعث از بین رفتن خواب عمیق و درنتیجه بی خوابی شود و دمایر کم ممکن است باعث خواب سنگین شود ، پس حتما حواستان به دمای اتاقی که در ان می خوابید باشد

 

اتاق خواب را تاریک کنید

اگر هنگام خوابیدن چراغ ها را روشن می گذارید کار اشتباهی انجام می دهید چرا که از نظر علمی هورمون هایی که مربوط به خواب هستند در تاریکی ترشح می شوند . ترشح نشدن این هورمون ها باعث نداشتن خواب عمیق و در نتیجه پرخوابی در صبح خواهد شد

 

نگرانی برای فردا

یکی از چیزهایی که باعث می شود شما نتوانید شب خواب عمیقی داشته باشید و در نتیجه صبح را زیاد بخوابید ، نگرانی بابت کارهایی است که قرار است فردا انجام بدهید . برای این که این نگرانی را برطرف کنید برای فردای خود برنامه ریزی کنید . برنامه ریزی باعث می شود که نگرانیتان نسبت به کارهای فردا خیلی خیلی کمتر شود

 

مراقبت تغذیه خود باشید

بعضی از خوراکی ها خود به خود باعث خواب می شوند ، مثلا خوردن شیر ان هم اول صبح برای بچه ها باعث خواب می شود . این مورد برای خانم ها بیشتر دیده می شود . شما می توانید این موارد را با تجربه به دست بیاورید و بفهمید که چه خوراکی هایی باعث خواب الودگی می شود ما در زیر چند نمونه از این خوراکی ها را برای شما ذکر می کنیم

شیر- ماست – اب لیمو، کاهو، اسفناج، ماهی ،مرغ ،خیار،گوجه، سرکه، ترشی، قارچ ،

 

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان و قیمت محصولات کنکور آسان است با شماره های

۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰

۰۲۱۴۴۴۳۱۳۱۳

۰۲۱۴۴۲۵۴۰۳۰

تماس بگیرید

یا کلمه { مشاوره تحصیلی } را به شماره ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

حتما در فضای مجازی ما را دنبال کنید و از خدمات رایگان ما مانند جزوات رایگان رتبه های برتر ، نمونه سوالات امتحانی ، مشاوره و برنامه ریزی ، تدریس ها ، اخبارکنکور و … بصورت کاملا رایگان بهره مند شوید . جهت عضویت در کانال و پیجکنکور آسان است ، کلمه { کانال،پیج } را به شماره  ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

برای دریافت مقالات و محصولات تخصصی کنکور آسان است ویژه پایه های دهم ، یازدهم ، دوازدهم به سایت گیلنا مسعودی مراجعه کنید

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس
×

پشتیبانی 24 ساعته

×