پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان از اوج یادگیری

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان از اوج یادگیری

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان

 

ارزشمند ترین سرمایه ای که در دست انسان ها می باشد زمان است . زمان بسیار با ارزش است و انسان ها باید تمام تلاش خود را بکنند تا زمان خود را صرف چیزهایی بیهوده نکنند . در حقیقت صرف زمان برای چیز های بیهوده مثل دور ریختن اسکانس های واقعی پول های داخل حساب بانکیتان می باشد .

 

لیست قیمت

کنکوری ها هم از این قضیه مثتثنی نیستند وباید به مساله ی زمان بسیار اهمیت بدهند . چرا که زمان برای ان ها بسیار ارزشمندتر است و می تواند آینده ی آن ها را خوب یا بد کند . ما در این مقاله سعی می کنید راه کارهایی را به کنکوری ها آموزش دهیم که بتوانند زمان خود را به خوبی مدیریت کنند و این مدیریت زمان باعث پیشرفت و موفقیت آن ها در کنکور سراسری خواهد شد .

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان

زمان
زمان

هدف داشته باشید

برای این که بتوانید زمان را به خوبی مدیریت کنید باید بتوانید کارهای مهم را از کارهای کم اهمیت تفکیک کنید  این که چه کاری مهم می باشد و چه کاری از اهمیت کمتری برخوردار می باشد را هدف مشخص می کند . هدف شاخصی است که به شما می گوید چه کارهایی برای رسیدن به او مهم هستند وچه کارهایی از اهمیت کمتری برخوردار هستند . اگر شما هدف نداشته باشید مطلقا قادر به تشخیص کارهای مهم از کارهای بی اهمیت نخواهید بود و در نتیجه توانایی مدیریت زمان را هم نخواهید داشت . مدیریت زمان یعنی اختاصص دادن زمان مناسب به کارهایی که مهم هستند و شما را به هدفتان نزدیک تر می کنند .

هدف های شفاف داشته باشید

در پاراگراف قبلی از اهمیت هدف برای شما گفتم ولی اگر هدف شما درای ویژگی شفافیت نباشد ، شما باز هم نخواهید توانست مدیریت زمان درستی داشته باشید . ویژگی شفافیت در هدف هنگامی محقق می شود که شما جزئیات هدف خود را به درستی مشخص کنید . برای مثال بدانید که قرار است در رشته پزشکی و در دانشگاه تهران درس بخوانید . صرف این که فقط می خواهید در رشته پزشکی درس بخوانید نمی تواند مدیریت زمان درستی را برای شما رقم بزند

پنج تکنیک با ارزش مدیریت زمان

قانون 20-80

یکی از اقتصاد دانان بزرگ متوجه شد که که فقط بیست درصد جمعیت انگلستان صاحب هشتاد درصد زمین های انگلستان می باشند . او بعد ها این قانون را به صورت یک قانون کلی دراورد و در خیلی از جنبه های زندگی تعمیم داد

در زمینه مدیریت زمان هم باید بگوییم که بیست درصد از کارهای شما هشتاد درصد موفقیت شما را رقم می زنند . بگردید و آن بیست درصد را پیدا کنید و بیشتر زمان خود را روی آن بیست درصد بگذارید .

مدیر خود باشید

هر چقدر هم هدف درستی داشته باشید و برنامه ریزی دقیق ، ولی اگر خودتان را متعهد نکنید که به اهداف و برنامه هایتان پایبند باشید نخواهید توانست زمان خود را مدیریت کنید . این تعهد از ان جا ناشی می شود که شما مانند یک رئیس که کارمندان خود را مدیریت می کند خود را مدیریت کنید و بالای سر کارهای خودتان باشید  تا زمان خود را هدر ندهید . شاید در اوایل کار کمی سختی بکشید ول مطمئنا بعد از مدتی احساس راحتی خواهید کرد

 

جهت دریافت مشاوره در زمینه مدیریت زمان با شماره های زیر

۵۰۹۰ ۱۹۷۰۹۱۲

۳۰ ۴۰ ۲۵ ۴۴۰۲۱

۱۳ ۱۳ ۴۳ ۴۴۰۲۱

تماس بگیرید یا عبارت {قبولی در پزشکی } را به شماره ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

حتما در فضای مجازی ما را دنبال کنید و از خدمات رایگان ما مانند جزوات رایگان رتبه های برتر ، نمونه سوالات امتحانی ، مشاوره و برنامه ریزی ، تدریس ها ، اخبارکنکور و … بصورت کاملا رایگان بهره مند شوید .

 جهت عضویت در کانال و پیج کنکور آسان است ، کلمه { کانال،پیج } را به شماره  ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

 

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس