آخرین اخبار : 

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

برخی از دانش آموزان برای مطالعه و درس خواندن برنامه ریزی نمی کنند و صبح که از خواب بیدار می شوند تصمیم می گیرند که مثلا فلان درس را بخوانند. در این حالت به دلیل سردرگمی و نداشتن نظم، ساعات زیادی را هدر می دهند.

در بعضی موارد هم برنامه ریزی نادرست است که باعث این امر می شود. برای مثال در برنامه خود، خواندن کامل و جزء به جزء یک فصل را در تمام روز معین می کنند. این نوع برنامه ریزی به دلیل نداشتن تنوع در طول روز بسیار خسته کننده است و داوطلب از درس زده و دلسرد شده و تمایلی به خواندن آن نشان نمی دهد و سبب می شود تا وقت زیادی را هدر دهد.

تفریط و افراط

بسیاری از داوطلبان با سطح خوب و قوی، دچار مشکل افراط و تفریط (کامل گرایی) هستند. به این گونه که برای مثال داوطلبی تصمیم می گیرد که هر روز مطالعه خود را ساعت ۷۷ شروع کرده و تا آخر شب ۱۴ ساعت درس بخواند. اما وقتی صبح از موعد مقرر دیرتر بلند می شود و به این نتیجه می رسد که تا آخر شب نمی تواند ۱۴ ساعت مطالعه کند، تصمیم می گیرد کل روز از مطالعه صرف نظر کرده و روز بعد با یک شروع بهتر کار خود را آغاز کند.

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

درگیر مسائل حاشیه ای

برخی از داوطلبان گاهی آنقدر خود را درگیر حواشی و ابزار های آموزشی و مشاوره ای می کنند که اصل موضوع، یعنی کنکور و موفقیت در آن را تقریبا از یاد می برند و فراموش می کنندکه کلاس ها، مشاوره ها و … فقط ابزاری هستند تا شما را به هدف خود که همان کسب نتیجه در کنکور سراسری است برساند. برای مثال چون مشاوره X رتبه های تک رقمی داشته، حتما مشاوره شما هم باید باشد. با درگیر شدن به این وسواس که دوستتان در کلاسی ثبت نام کرده است از کلاس شما بهتر است و یا در خرید کتاب و مسائلی از این دست. باید دقت داشته باشید که توجه بیش از حد به این مسائل سبب می شود تا شما زمان زیادی را بیهوده هدر دهید.

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

افکار مخرب و استرس های بی مورد

بعضی از دانش آموزان حین درس خواندن مدام به این فکر می کنند که دو ماه دیگر باید چه چیزهایی را خوانده باشند، یا سر جلسه کنکور قرار است چه اتفاقی برایشان بیفتد و چه چیزی در انتظار آنهاست. برخی هم مدام درگیر استرس این هستند که به هدف، رتبه و دانشگاه دلخواهشان نرسند.

دشمنان وقت (موبایل، تلویزیون)

این مشکل را نه تنها دانش آموزان بلکه افراد دیگر نیز دارند و وقت بسیاری را صرف گوشی و یا تماشای تلویزیون می کنند. حتما پیش آمده که گوشی را دست می گیرد و یا پای تلویزیون می نشینید و قصد دارید فقط مدت کوتاهی را صرف آن کنید ولی یک دفعه به خود می آیید و متوجه می شوید که ساعت ها گذشته و شما همچنان سرگرم آن هستید. در این حالت ممکن است از اینکه چند ساعت را هدر داده اید استرس بگیرید و بقیه آن روز را هم تمرکز نداشته باشید.

تغدیه مناسب در ماه رمضان

حتما برای صرف سحری، کمی زودتر از خواب برخیزید تا هم ضمن استفاده از برکات معنوی ساعات سحر و مناجات با خدا، بدون عجله و با آرامش خاطر سحری بخورید.

از آشامیدن آب فراوان در وسط غذا خودداری کنید. آب در وسط غذا سبب رقیق شدن شیره گوارشی و اختلال در هضم می شود.

حتما در غذای افطار و به خصوص سحر میوه میل کنید. علاوه بر میوه جات فصل، از خیسانده برگه آلو، زردآلو، انجیر و مانند اینها هم می توان به عنوان میوه استفاده کرد.

در طول زمان امساک (روزه) از رفتن به حمام داغ، خون دادن و کار هایی که موجب ضعف و بی حالی می شود خودداری کنید.

اگر تخم مرغ میل می کنید در درجه اول به صورت آب پز سفت و در درجه دوم به صورت نیم بند (به شرط آن که سفیده آن منعقد شده باشد و زرده کمی حالت سفتی به خود گرفته باشد) میل کنید.

عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی ناصحیح

تغدیه مناسب در ماه رمضان

معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای سنگین را ندارد. لذا خوردن غذا های سهل الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب تر است.

اگر به اقتضای فصل گرما یا فعالیت های بدنی، در طول روزه داری زیاد عرق کردید، نمک از دست رفته توسط عرق را به صورت های مختلف در افطار و سحر جبران کنید.

از تغییرات شدید در عادات غذایی و خوردن غذاهای نامانوس و یا غذاهایی که برای شما ناراحتی بوجود می آورد لااقل در ماه رمضان خودداری کنید.

حتما از غذاهای قلیاساز مثل میوه ها، سبزیجات، صیفی جات و غلات نیز به همراه غذا استفاده کنید. خوردن و نوشیدن مواد غذایی را که تولید اسید می نمایند کنترل نمایید. مثل انواع گوشت، ماهی و غذا های دریایی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات، شکر، روغن ها و سرکه.

آشامیدن آب یخ یا نوشابه خیلی سرد برای معده خالی زیان بخش است.

سالاد (بدون پیاز) مکمل خوبی برای غذا ها در ماه مبارک رمضان است.

برای دریافت مشاوره وبرنامه ریزی تخصصی توسط مشاوران برتر کشور

۵۰۹۰ ۱۹۷۰۹۱۲

۳۰ ۴۰ ۲۵ ۴۴۰۲۱

۱۳ ۱۳ ۴۳ ۴۴۰۲۱

تماس بگیرید یا کلمه {برنامه ریزی کنکور آسان است} را به شماره ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ اس ام‌اس کنید

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید و از خدمات رایگان و تخصصی  ما مانند جزوات رایگان رتبه های برتر ، نمونه سوالات امتحانی ، مشاوره و برنامه ریزی ، تدریس ها ، اخبارکنکور و … بصورت کاملا رایگان بهره مند شوید . جهت عضویت در کانال و پیج کنکور آسان است ، کلمه { کانال } را به شماره  ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

برای دریافت مقالات و محصولات تخصصی کنکور آسان است ویژه پایه های دهم ، یازدهم ، دوازدهم به سایت اوج یادگیری مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس